Ännu en jäkla nystart!

Ni har nu stigit in i min nya, fräscha bloggosfär, välkomna!
Jag är Matilda.
För att från första början reda ut saker och ting: Jag har bloggat tidigare och jag måste säga att det var löjligt svårt att ta beslutet att byta till en ny blogg. Jag har ett litet problem med att göra mig av med saker och jag tror alltid att saker och ting kommer ha något slags notalgiskt värde i framtiden, vilket det i 99 procent av fallen såklart inte har. Ibland kan det hända att jag gräver fram t.ex. en gammal metrobiljett från en resa typ år 2009 som jag, av nån märklig anledning, känt att jag behöver spara i min skrivbordslåda. Tydligen är jag övertygad om att jag en vacker dag kommer plocka upp denna och tänka "ojj, jag minns nog dendär metrofärden", men nej. Så därför bestämde jag mig alltså för att bryta detta mönster med en helt ny, tom blogg.
 
Något jag ändå inte kunde låta bli att flytta över hit var mina vimeo-filmer från olika resor m.m. (tydligen kunde jag inte helt och hållet avstå från att spara något litet iallafall..), så alla dessa finns i inlägget nedan och i "vimeo"-kategorin. 
 
Anledningen till att det fick bli en helt ny blogg var för att 
  1.  jag älskar mitt nyfunna bloggnamn!! Det passar ju mig som handen i handsken känner jag ^^.
  2. den gamla innehåller så himla mycket gammalt skräp (den har ju trots allt funnits sedan jag var typ 13...)
  3. det känns så himla mycket mer inspirerande att fylla en helt "tom" sida.
Anyway, ifall ni känner att ni vill ha en (om än lite missvisande) background check på mig så kan ni ju kika in på min tidigare blogg: MatildaThors
 
Annat som sådär kort kan sägas om mig är att jag sedan about två år tillbaka bor tillsammans med min fina flickvän Hanna i Åbo, jag studerar psykologi och har en kreativ sida som jag tyvärr under de senaste åren begravt under mängder av vetenskaplig litteratur och vardagsbestyr. 
Jag har just nu noll koll på vad som kommer dyka upp här, det blir troligtivis en salig röra av foton, funderingar, vardag och en del kretiva påhitt! Jag är överlag en sjukt ospontan person, men nu tänker jag köra igång detta lilla projekt utan något specifikt i sikte, så får vi se hur det blir efterhand!
 
Allmänt | nystart | |
#1 - - Lis Mari:

Grattis till din nya blogg, heja heja dig!!!

Svar: Tack! :)
Matilda

Upp