20 saker ni kanske inte visste om mig

 
Jag vill alltid att saker ska se vackert ut; mat, min omgivning, uppsatser, you name it. Estetik är extremt viktigt i mitt liv.
 
När jag var liten var jag nog en riktigt diva. Jag ville verkligen ha uppmärksamhet och att folk skulle se mig som speciell och försökte alltid skapa någon form av mystik runt mig. Lyckades jag? .. Njae. 
Är jag sådan fortfarande? Delvis ja.
 
Jag kommer inte kunna få biologiska barn. Noup, sedan jag var 16 har jag vetat att det är en del i livet som jag tyvärr inte kommer kunna ta del av. Som tur finns det andra vägar att få familj och jag har trots allt ända sedan jag var liten hoppats på att en dag få adoptera en unge. Beskedet var tufft att ta emot, men jag har accepterat faktumet idag!
 
Jag har aldrig på allvar varit tillsammans med en pojke, trots att jag anser mig vara bisexuell.
 
Jag har en mini-fetisch för vissa dialekter, speciellt tydligt blev det då jag träffade Hanna och tvingade henne säga vissa ord tusen gånger, bara för att det gav mig någon form av eargasm.
 
Jag är en mys-junkie. Misstänker starkt att jag håller på att mysa bort hela mitt liv. Levande ljus, serier, spa, tedrickande och myskvällar är som mitt syre i vardagen.
 
Jag är ca 8cm ifrån att klassas som kortväxt, enligt diagnoskriterierna. Jag har ändå aldrig själv haft ett problem med det, jag trivs bra som kort.
 
Den männsika som känner mig allra bäst och vet det mesta om mitt liv: Min flickvän.
 
Jag är sjukligt tankspridd ibland. Denna vecka råkade jag glömma en föreläsning trots att den var den enda på hela veckan. Jag glömmer nycklar, slarvar jag bort saker hela tiden och stressar mycket i onödan bara på grund av att jag har så svårt att strukturera upp mitt liv. Förövrigt är jag ändå rätt bra på att komma i tid och hålla deadlines! (bara jag kommer ihåg dem..)
 
Jag är ganska bra på att spara pengar, men det jag kan lägga hur mycket pengar på som helst är resor.
 
En del av mitt idealjag är en tjej som orkar vara kreativ jämt och ständigt, en som går på konstmuséer och är både kulturell och allmänbildad. I nuläget är jag inget av dessa tyvärr ^^.
 
Jag hatar att handla mat. Verkligen, jag avskyr det!
 
Mitt lokalsinne är ungefär i nivå med en femårings och jag har haft ångest över detta sedan jag var typ 12 år.
 
Jag kommer kanske, troligen åka på utbyte nästa termin! Ansökningarna är inskickade och nu är det bara att vänta och se! Jag är verkligen supertaggad inför detta.
 
Jag älskar att lära mig svår terminologi. Just nu är det hjärnans anatomi som intresserar mest, men när jag var liten var det hästens muskler på latin som gällde. Minns ännu begrepp som extensor digitorum longus och trapezius.. *nerd alert!*
 
Det jag utseendemässigt trivs bäst med på mig själv är magen, nyckelbensområdet och ögonbrynen. Störst problem har jag med käklinjen och acnen.
 
Jag har ett starkt obehag för torra händer. Kan själv inte stryka händerna över ett lakan eller gnugga dem emot varandra. Obehagligt!!
 
3 godaste sakerna i livet: Citronsorbet, choklad och riktigt, riktigt sura godisar. Jag är en sockergris.
 
En gång för några somrar sedan bröt jag mitt lillfinger i en mopedkrock. Den jag krockat med visade sig vara en av mina kompisar. Utöver lite glassplitter, så var det ingen annan skada skedd. 
 
Jag har aldrig gått på ett bröllop, är lite rädd för att jag en vacker dag kommer få lov att gifta mig utan att ha sett ett endaste ett.
 
 
 
Allmänt | |
Upp