Två fina helger

Märker att jag alltmer tenderar att bara skriva om helgerna och desto mindre om veckorna. Men jag kan trots det försäkra om att jag faktiskt på allvar uppskattar alla veckodagar, speciellt nu som studerande. Det är en härlig känsla att inte bry sig speciellt mycket om ifall det är vardag eller helg. Varje morgon börjar då man själv vill, ibland stiger man upp tidigt och är produktiv från start och en annan dag kanske man drar sig till elva och pluggar senare in på kvällen istället. Det här med akademisk frihet är nog inte helt illa, trots att man ibland kan bli lite led av att man inte lyckas skaffa sig några ordentliga rutiner.
 
Hursomhelst så har jag två verkligt fina helger bakom mig. För en vecka sedan kom både min familj och ett par av mina vänner till Åbo samtidigt. Shit, tänkte jag och fick en gnutta ångest över hur jag skulle hinna med att umgås maximalt med både familj och vänner. Men det löste sig fint! Lite shopping, mat och quality-time med familjen och däremellan smet jag iväg och träffade vännerna en stund. 
 
Under veckan däremellan blev det yoga och så provade vi Bouldering/Klättring med ett gäng studerande, vilket jag verkligen ger en enorm tumme upp! Prova om ni har chansen, min träningsvärk varade typ fyra dagar efter det. Galet. Utöver det läste jag och skrev undan en tent och fick samtidigt på allvar upp ögonen för att arbeta med barn och unga, något som inte alls intresserat mig tidigare. Ännu en valmöjlighet att ha med sig i bakhuvudet inför framtiden..
 
Denna helg fick jag återigen besök, denna gång av min Hanna som redan har tillbringat en hel månad på sin praktik i Vasa. Jag är verkligen nöjd över hur bra det har gått för mig att bo själv, i.o.m att jag var lite orolig att jag skulle börja klättra på väggarna av ensamheten. Men det har gått bra! Massvis med efterlängtat mys blev det såklart och lördagnatt for vi också ut med ett gäng och upptäckte nya hörn av Åbo.
 
Nu i veckan skriver jag mitt första försök till ett fiktivt psykologutlåtande och dammar av mina gamla bildkonstkunskaper för att försöka skapa en poster för vårt forskningsprojekt. Både projektet och terminen närmar sig nu sakta men säkert mållinjen, tro det eller ej. Applåder!
 
 
Allmänt | |
Upp