Contouring, matta läppstift och arbetsintervjuer

Totalt borttappad i djungeln av produkter så beställde jag hem lite nytt smink! Jag ville testa ett av budgetalternativen bland dessa oändligt många versioner av contouringpaletter. Jag har bara hunnit testa den som hastigast på morgonen innan jag åkte upp till Vasa, men hittills verkar den vara okej! Blev först besviken på att den på nätet såg ut att innehålla tre shading-nyanser, men en av dessa visade sig vara en rouge..? Nu när jag vant mig så har jag trots allt kommit fram till att det egentligen är bättre såhär! Tror som tur att paletten är tillräckligt ljus för min vita vinterhud, men den mörkaste bruna kunde gärna ha fått vara kallare, misstänker att den nog är för gul för min hudton. Sedan har jag länge sökt ett bra, matt läppstift och först in blev ett av Isadoras i färgen bohemian!
 
Jag har verkligen spenderat långt över min studentbudget under börjar av 2016, det blir nog shopstop ett tag framöver nu...
 
Hemma i Vasa är det mysigt som vanligt. Denna dag blev ändå rätt tung, så två arbetsintervjuer och en stor tekopp senare slocknade jag som ett ljus på soffan. När jag vaknade hade hunden gosat ner sig bredvid mig och maten var på gång i köket, så skönt att få bli lite bortskämd emellanåt!
 
 
Allmänt | contouring, isadora twist-up matte lips, makeup, matte lips | |
#1 - - Linn:

Vad roligt med nytt smink! :D

#2 - - josephine Asplund:

SNYGGT =)
Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen!
Kramar <3

#3 - - Sarah:

Kul o testa nytt smink :)

Upp