party & plugg - när balansen är som bäst

 
I torsdags tillbringade jag hela kvällen och halva natten vid Edison med ett gäng klasskompisar plus några till, en kväll med mycket skratt och till och med en del gamla barndomsminnen som plötsligt hoppade fram i minnet.
 
En helg med spex blev det därefter, då Thorax var på turné från Helsingfors och ett litet gäng av oss psykkastuderanden tog tillfället i akt och gick för att se deras proffsiga föreställning. Efter det smet jag sedan iväg för att möta upp ett annat gäng glada tjejer som redan var i full gång med att spela minigolf/äventyrsgolf á la Åbo. Stället jag möttes av var ett härligt kaos med allt från UV-lampor och "skräckbanor", till diverse snurrande och blinkande föremål. Efter att ha druckit en öl och agerat sällskap (alternativt hejjarklack) till spelarna, så traskade vi till Idas&Maddes där jag fick lära mig lite om drinkar, gapskratta och lära känna nya människor! Kvällen fortsatte slutligen till Dynamo, där vi dansade och hade det bra och dessutom fick jag sedan också sällskap hela vägen hem, eftersom jag under kvällen lärt känna Lina som bor några våningar över mig och Hanna.
 
Efter en brutal veckostart med tentamen och hårt pluggande så kom Lina sedan ner och hälsade på mig här på bottenvåningen och så åt vi lite goda scones, drack en kopp te och pratade. Så fint att ha fått bekanta sig med någon annan här på vårt lilla Månberg.
 
Nu kör jag resten av studieveckan till slut med en kombination av fortsatt intensiv läsning och mera härligt sällskap i form av en kaffedejt feat. Micu och Jenny. Fint så!
Allmänt | |
Upp